måndag 10 december 2007

Min nya mat blogg

Hej!

Det händer ibland att jag får ett infall och försöker på hitta på någon alldeles egen maträtt. Som en blind höna händer det även ibland att detta resulterar i en matträtt som (enligt mig) smakar alldeles förträffligt! Eftersom att jag har en förmåga att glömma bort mina lyckoträffar så tänkte jag börja dokumentera dessa så att jag kan återanvända dem någon regnig dag. Jag tänkte att jag lika väl kunde lägga in dem i en blog ifall någon annan skulle känna sig vågad och skulle vilja pröva lyckan med ett alldeles genuint Stefan recept!
Recepten som kommer att publiceras här har vanligtvis fokus på nyttighet och som dessutom retar smaklökarna med nya spännande ingredienser och karaktärsstarka smaker!

Lycka till i köket
//Stefan

Ps. Enligt mig är det viktigt att använda riktigt bra råvaror om du skall lyckas i köket. Så om ditt resultat inte motsvarar förväntningarna se till att inte spara in för mycket på inköpen vid nästa besök hos slaktaren! Ds.

Inga kommentarer: